Меню сайту
Наше опитування
Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
Фізкультхвилинки
Етап уроку Фізкультхвилинка Назва прийому «Руки-ноги» Опис прийому Коли вчитель плескає у долоні один раз, клас піднімає руки, два рази - учні підіймаються. Якщо руки вже підняті, то, коли ведучий плескає один раз, їх треба опустити (відповідно, коли діти вже стоять, то на серію оплесків вони повинні сісти). Змінюючи послідовність і темп плескання, учитель намагається спантеличити учнів, тренуючи їхню зібраність. Це вправа дуже ефективна, концентрує увагу, з нею справляється той, хто здатний чітко підкорятися командам і не повторювати рухи сусідів, які можуть бути неправильними. Умови слід пояснювати стисло: «Одноразове плескання - команда рукам: їх треба підняти або опустити; декількаразове плескання - команда ногам: потрібно встати або сісти», після чого вчитель відразу подає сигнали. Моментальне включення учнів у вправу змушує їх по ходу справи усвідомлювати завдання, покладаючись на кмітливість і спритність
Назва прийому «Естафета з варіаціями» Опис прийому Вставання можна замінити естафетою з крейдою у дошки. Написати слово або коротеньку фразу (кожному по одній букві) - який ряд швидше. При цьому дотримуватися того ж порядку - перший учень сів на місце, тільки тоді встав другий. В естафетах тренується самостійність у визначенні моменту свого вступу до загальної справи, відчуття залежності один від одного. Це колективна вправа, в якій у кожного є свій обов’язок, що має бути виконаний вчасно. Це «вчасно» і є основною складністю, адже від кожного з учасників вимагається вірно визначити момент, коли йому самому треба встати або сісти, а від інших - не втручатися в роботу кожного. Назва прийому «Розвідники» Опис прийому У будь-якій груповій роботі важливо вміти уважно й спокійно спілкуватися один з одним. Важлива й власна увага до партнера, його увага до себе. «Розвідників» зручно використати, коли потрібно з якоїсь причини поміняти «картинку» класу: розбити невгамовні парочки базік і пустунів, перемішати дівчинок і хлопчиків або для подальшої роботи поміняти склад малих груп. Після декількох пересаджувань усі учні ґрунтовно (хоча й непомітно для себе) перемішані один з одним. Це допомагає створенню нової ділової атмосфери в класі або малій групі. Учитель пропонує класу: «Зараз ми з вами попрацюємо розвідниками. Розвідники вміють усе робити точно й чітко, але потай. За сигналом «зв’язатися з агентом» без слів, підморгувань і розмахувань руками, тільки поглядом, з’ясуйте, хто буде вашим партнером-агентом, знайшовши його, тримайте один одного очами. Намагайтеся не видати себе! Якщо ви будете домовлятися не тільки поглядом, але й, наприклад, кивками голови, то вас із боку помітять і виявлять, що ви розвідники». Виникають пари партнерів-розвідників, яким потім можна дати будь-яке додаткове завдання - наприклад, помінятися місцями. Назва прийому «Хто мене чує...» Опис прийому У класі стоїть шум, у цьому випадку неважливо який це шум - робочий або неробочий, але вчителеві потрібна увага. Не намагаючись перекричати шум, а навпаки, дуже тихо, собі «під ніс» учитель говорить майже пошепки: «Хто мене чує... підніміть ліву руку». Деякі почнуть прислухатися. Учитель продовжує: «Хто мене чує... погладьте себе по плечу». Кілька рук миготять у повітрі, з’являються посмішки. «Хто мене чує...- так само тихо, злегка розтягуючи ударні голосні, бубонить він,- постукайте по столу три рази». Лунає рикошет легких постукувань, які насторожують навіть тих, кого й гучним голосом не докличешся. «Хто мене чує... устаньте». Всі одностайно встають. У класі ідеальна тиша. «Хто мене чує... сядьте. Увага на мене!» Усі сідають, клас зібраний і готовий до роботи. Цей прийом апробований у роботі з усіма віковими групами й постійно доводить свою ефективність. Але на уроках зі старшокласниками має особливу популярність, за умови несподіваних і різноманітних завдань-рухів (послати повітряний поцілунок, погладити себе по голові й т. ін.). Фізкультхвилинки Слухати ми перестали І тепер всі дружно встали. Будем ми відпочивати. Руки – вгору, руки – вниз. І легесенько прогнись. Встаньте, діти, посміхніться. Землі нашій поклоніться За щасливий день вчорашній. І до сонця потягніться, В різні боки нахиліться, Веретеном покрутіться, Раз – присядьте, два – присядьте І за парти тихо сядьте Слухати ми перестали, І тепер всі дружно встали, Будем ми відпочивати. Руки – вгору, руки – вниз, І легесенько прогнись. Покрутились, повертілись, На хвилинку зупинились, Пострибали, пострибали, Раз – присіли, другий – встали, Всі за парти посідали. Трава низенька-низенька, Дерева високі-високі, Вітер колише, гойдає, То вправо, то вліво нахиляє, То вперед, то назад. Пташки летять, відлітають, А діти за парти сідають Учасники стають у коло й повторюють за учителем: На галявині вогнище, Полум’я стелиться низько-низько (присідають). Далі вогнище розгоряється (піднімаються) І полум’я колихається (показують руками). Полили, загребли (імітація руками) І з галявини пішли (крокують) . Гра “Кольорові сни”: учні нахиляють голови, заплющують очі і закривають їх долонями. Учитель називає колір, а діти намагаються уявити собі предмет, який відповідає заданому кольору (наприклад: синій – небо). Той, до кого торкається вчитель, не піднімаючи голови, називає те, що він уявив
Фізкультхвилинки для уроків
Слухати ми перестали I тепер вci дружно встали. Будемо відпочивати, Нумо вправу починати. Руки вгору, руки вниз, I легесенько прогнись. Покрутились, повертілись, На хвилинку зупинились. Пострибали, пострибали, Раз — присіли, другий — встали.
Хто ж там, хто вже так стомився? І наліво нахилився. Треба дружно всім нам встати, Фізкультпаузу почати. Руки вгору, руки вниз, Вгору трішки подивись. Руки склали, як вітряк, І покрутимося так. Вище руки підійміть І спокійно опустіть. Потім дружно всі сідаймо І до праці приступаймо.
Сірий котик міцно спав, (імітація дії) Навіть пісню не співав. Та, нарешті, пробудився (вправи для шиї) І довкола обдивився. Став смачненько потягатись (потягування) І чистенько умиватись (масаж дрібних м'язів обличчя)
Раз, два - всі присіли, (присісти) Потім вгору підлетіли (підстрибнути) Три, чотири - нахилились, (нахиляння тулуба вперед) Із струмочка гарно вмились (імітація умивання) П'ять, шість - всі веселі Крутимось на каруселі, (покрутитися) Сім, вісім - в поїзд сіли, Ніжками затупотіли (затупотіти) Дев'ять, десять - відпочили І за парти дружно сіли.
Йшов по лісу їжачок, (ходьба на місці) В нього шубка з голочок. Ніс багато грушечок, (нахиляння тулуба в сторони) Аж болів йому бочок. Раз, два, три, чотири, п'ять! (стрибки) Зупинився спочивать. Піклувався їжачок (вправи для кистей рук) Про маленьких діточок, Чарівних, непосидючих, Дуже милих і колючих. Десять, дев'ять, вісім, сім! (стрибки) Грушечки ці ніс він їм.
Хмарка сонечко закрила, (закрити обличчя руками) Слізки срібнії зронила. Ми ті слізки пошукаєм, (присідання) У травичці позбираєм. Пострибаєм, як зайчата, (стрибки) Політаєм, як пташата, (помахи руками, як крилами) Потанцюємо ще трішки, (танцювальні рухи) Щоб спочили ручки, ніжки. Всі веселі? От чудово! А тепер до праці знову.
Сірий зайчик сів і жде, (присідання) Спритно вушками пряде (приклавши кисті до вух, то розгинають, то згинають їх) Зимно зайчику стояти Треба трішки пострибати (стрибки) Скік-скік, скік-скік. Треба трішки пострибати, Пострибавши, відпочити Й (назва предмету) учити (сісти за парти )
Прилетіли журавлі (помахати руками, як крилами) І великі, і малі (руки вгору, руки вниз) Сіли собі на ріллі, (присісти) Заспівали: "Тра-ра-рі" (встати) Де журавка ходила – (ходьба з високим підніманням стегна) Там пшениця родила, Де журавель походив - Там ячмінь уродив
Встало вранці ясне сонце, (потягування) Зазирнуло у віконце. Ми до нього потяглися, За промінчики взялися. Будем дружно присідати, (присідання) Сонечко розвеселяти. Встали-сіли, встали-сіли. Бачите, як звеселили. Стало сонце танцювати, (танцювальні рухи) Нас до танцю закликати: Нумо разом, нумо всі Потанцюєм по росі.
Станьмо, діти, чітко в ряд Вирушаємо у сад, Руки вгору піднімаєм Груші, яблука збираєм. Назбираємо багато, Щоб узимку ласувати. Ширше діти, треба стати, Будем дрова ми рубати. Раз — підняти руки вгору, Два змахнули всі додолу І рубаємо завзято Хай тепло приходить в хату Руки на пояс ставимо усі Будем стрибати, мов горобці Скік вперед і скік назад Крильця вниз всі опустили І на місці походили
Ми лісочком йшли, (ходьба на місці) Грибочок знайшли, Нагнулись, підняли, (нахиляння тулуба вперед) У кошик поклали І далі пішли (ходьба на місці) Ми лісочком йшли, Малинку знайшли. Трава - низенька-низенька, (присісти) Дерева - високі-високі (потягнутися) Вітер дерева колише, гойдає, (нахили тулуба) То вправо, то вліво хитає, То вперед, то назад, то вниз пригинає. Птахи летять, відлітають, (помахати руками, як крилами) А учні тихенько за парти сідають І (назва предмету) вивчають.
Хлопчики й дівчатка! Колони підрівняйте. Й розминку - веселинку Зі мною починайте. Раз — підняти руки вгору, Два - нагнутися додолу. Три, чотири — прямо стати. Будем знову починати. Руки в боки, руки так, Руки вгору, як вітряк. Вище руки підніміть і голівки потрясіть. Нахил вліво — раз, два. три Нахил вправо — раз, два три. Нахилились, розігнулись. Навкруг себе повернулись. Раз присядьте. Два присядьте. І за парти тихо сядьте.
|
Пошук
|