Неділя, 28.04.2024, 02:45
Вітаю Вас Гість | RSS

Кліо

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 18
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Фізкультхвилинки

 

Етап уроку                      Фізкультхвилинка

Назва прийому               «Руки-ноги»

Опис прийому

 Коли вчитель плескає у долоні один раз, клас піднімає руки, два рази - учні підіймаються. Якщо руки вже підняті, то, коли ведучий плескає один раз, їх треба опустити (відповідно, коли діти вже стоять, то на серію оплесків вони повинні сісти). Змінюючи послідовність і темп плескання, учитель намагається спантеличити учнів, тренуючи їхню зібраність.

Це вправа дуже ефективна, концентрує увагу, з нею справляється той, хто здатний чітко підкорятися командам і не повторювати рухи сусідів, які можуть бути неправильними. Умови слід пояснювати стисло: «Одноразове плескання - команда рукам: їх треба підняти або опустити; декількаразове плескання - команда ногам: потрібно встати або сісти», після чого вчитель відразу подає сигнали. Моментальне включення учнів у вправу змушує їх по ходу справи усвідомлювати завдання, покладаючись на кмітливість і спритність

 

Назва прийому             «Естафета з варіаціями»

Опис прийому

 Вставання можна замінити естафетою з крейдою у дошки. Написати слово або коротеньку фразу (кожному по одній букві) - який ряд швидше. При цьому дотримуватися того ж порядку - перший учень сів на місце, тільки тоді встав другий.

В естафетах тренується самостійність у визначенні моменту свого вступу до загальної справи, відчуття залежності один від одного. Це колективна вправа, в якій у кожного є свій обов’язок, що має бути виконаний вчасно. Це «вчасно» і є основною складністю, адже від кожного з учасників вимагається вірно визначити момент, коли йому самому треба встати або сісти, а від інших - не втручатися в роботу кожного.

Назва прийому                «Розвідники»

Опис прийому

 У будь-якій груповій роботі важливо вміти уважно й спокійно спілкуватися один з одним. Важлива й власна увага до партнера, його увага до себе.

«Розвідників» зручно використати, коли потрібно з якоїсь причини поміняти «картинку» класу: розбити невгамовні парочки базік і пустунів, перемішати дівчинок і хлопчиків або для подальшої роботи поміняти склад малих груп. Після декількох пересаджувань усі учні ґрунтовно (хоча й непомітно для себе) перемішані один з одним. Це допомагає створенню нової ділової атмосфери в класі або малій групі.

Учитель пропонує класу: «Зараз ми з вами попрацюємо розвідниками. Розвідники вміють усе робити точно й чітко, але потай. За сигналом «зв’язатися з агентом» без слів, підморгувань і розмахувань руками, тільки поглядом, з’ясуйте, хто буде вашим партнером-агентом, знайшовши його, тримайте один одного очами. Намагайтеся не видати себе! Якщо ви будете домовлятися не тільки поглядом, але й, наприклад, кивками голови, то вас із боку помітять і виявлять, що ви розвід­ники».

Виникають пари партнерів-розвідників, яким потім можна дати будь-яке додаткове завдання - наприклад, помінятися місцями.

Назва прийому              «Хто мене чує...»

Опис прийому

 У класі стоїть шум, у цьому випадку неважливо який це шум - робочий або неробочий, але вчителеві потрібна увага. Не намагаючись перекричати шум, а навпаки, дуже тихо, собі «під ніс» учитель говорить майже пошепки: «Хто мене чує... підніміть ліву руку». Деякі почнуть прислухатися.

Учитель продовжує: «Хто мене чує... погладьте себе по плечу». Кілька рук миготять у повітрі, з’являються посмішки.

«Хто мене чує...- так само тихо, злегка розтягуючи ударні голосні, бубонить він,- постукайте по столу три рази». Лунає рикошет легких постукувань, які насторожують навіть тих, кого й гучним голосом не докличешся.

«Хто мене чує... устаньте». Всі одностайно встають. У класі ідеальна тиша.

«Хто мене чує... сядьте. Увага на мене!» Усі сідають, клас зібраний і готовий до роботи.

Цей прийом апробований у роботі з усіма віковими групами й постійно доводить свою ефективність. Але на уроках зі старшокласниками має особ­ливу популярність, за умови несподіваних і різноманітних завдань-рухів (послати повітряний поцілунок, погладити себе по голові й т. ін.).

Фізкультхвилинки

Слухати ми перестали І тепер всі дружно встали. Будем ми відпочивати. Руки – вгору, руки – вниз. І легесенько прогнись. Встаньте, діти, посміхніться. Землі нашій поклоніться За щасливий день вчорашній. І до сонця потягніться, В різні боки нахиліться, Веретеном покрутіться, Раз – присядьте, два – присядьте І за парти тихо сядьте Слухати ми перестали, І тепер всі дружно встали, Будем ми відпочивати. Руки – вгору, руки – вниз, І легесенько прогнись. Покрутились, повертілись, На хвилинку зупинились, Пострибали, пострибали, Раз – присіли, другий – встали, Всі за парти посідали.

Трава низенька-низенька, Дерева високі-високі, Вітер колише, гойдає, То вправо, то вліво нахиляє, То вперед, то назад. Пташки летять, відлітають, А діти за парти сідають Учасники стають у коло й повторюють за учителем: На галявині вогнище, Полум’я стелиться низько-низько (присідають). Далі вогнище розгоряється (піднімаються) І полум’я колихається (показують руками). Полили, загребли (імітація руками) І з галявини пішли (крокують)

. Гра “Кольорові сни”: учні нахиляють голови, заплющують очі і закривають їх долонями. Учитель називає колір, а діти намагаються уявити собі предмет, який відповідає заданому кольору (наприклад: синій – небо). Той, до кого торкається вчитель, не піднімаючи голови, називає те, що він уявив

 

 

 

 

 

 

Фізкультхвилинки

для уроків

 

 

 

Слухати ми перестали

I тепер вci дружно встали.

Будемо відпочивати,

Нумо вправу починати.

Руки вгору, руки вниз,

I легесенько прогнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз — присіли, другий — встали.

 

 

Хто ж там, хто вже так стомився?

І наліво нахилився.

Треба дружно всім нам встати,

Фізкультпаузу почати.

Руки вгору, руки вниз,

Вгору трішки подивись.

Руки склали, як вітряк,

І покрутимося так.

Вище руки підійміть

І спокійно опустіть.

Потім дружно всі сідаймо

І до праці приступаймо.

 

 

 

Сірий котик міцно спав,

(імітація дії)

Навіть пісню не співав.

Та, нарешті, пробудився

(вправи для шиї)

І довкола обдивився.

Став смачненько потягатись

(потягування)

І чистенько умиватись 

(масаж дрібних м'язів обличчя)

 

Раз, два - всі присіли, (присісти)

Потім вгору підлетіли  (підстрибнути)

Три, чотири - нахилились,

 (нахиляння тулуба вперед)

Із струмочка гарно вмились     

(імітація умивання)

П'ять, шість - всі веселі

Крутимось на каруселі, (покрутитися)

Сім, вісім - в поїзд сіли,

Ніжками затупотіли  (затупотіти)

Дев'ять, десять - відпочили

І за парти дружно сіли.

 

 

Йшов по лісу їжачок, (ходьба на місці)

В нього шубка з голочок.

Ніс багато грушечок,

 (нахиляння тулуба в сторони)

Аж болів йому бочок.

Раз, два, три, чотири, п'ять! (стрибки)

Зупинився спочивать.

Піклувався їжачок (вправи для кистей рук)

Про маленьких діточок,

Чарівних, непосидючих,

Дуже милих і колючих.

Десять, дев'ять, вісім, сім! (стрибки)

Грушечки  ці ніс він їм.

 

 

Хмарка сонечко закрила,

(закрити обличчя руками)

Слізки срібнії зронила.

Ми ті слізки пошукаєм, (присідання)

У травичці позбираєм.

Пострибаєм, як зайчата,

(стрибки)

Політаєм, як пташата,

 (помахи руками, як крилами)

Потанцюємо ще трішки,

(танцювальні рухи)

Щоб спочили ручки, ніжки.

Всі веселі? От чудово!

А тепер до праці знову.

 

 

 

Сірий зайчик сів і жде, (присідання)

Спритно вушками пряде 

(приклавши кисті до вух, то

розгинають, то згинають їх)

Зимно зайчику стояти

Треба трішки пострибати  (стрибки)

Скік-скік, скік-скік.

Треба трішки пострибати,

Пострибавши, відпочити

Й (назва предмету) учити  (сісти за парти )

 

 

Прилетіли журавлі

(помахати руками, як крилами)

І великі, і малі  (руки вгору, руки вниз)

Сіли собі на ріллі, (присісти)

Заспівали: "Тра-ра-рі" (встати)

Де журавка ходила –  

(ходьба з високим підніманням стегна)

Там пшениця родила,

Де журавель походив -

Там ячмінь уродив  

 

Встало вранці ясне сонце,

(потягування)

Зазирнуло у віконце.

Ми до нього потяглися,

За промінчики взялися.

Будем дружно присідати,

(присідання)

Сонечко розвеселяти.

Встали-сіли, встали-сіли.

Бачите, як звеселили.

Стало сонце танцювати,

(танцювальні рухи)

Нас до танцю закликати:

Нумо разом, нумо всі

Потанцюєм по росі.

 

Станьмо, діти, чітко в ряд  

Вирушаємо у сад, 

Руки вгору піднімаєм

Груші, яблука збираєм.

Назбираємо багато,

Щоб узимку ласувати.

Ширше діти, треба стати,

Будем дрова ми рубати.

Раз — підняти руки вгору,

Два змахнули всі додолу

І рубаємо завзято 

Хай тепло приходить в хату

Руки на пояс ставимо усі 

Будем стрибати, мов горобці 

Скік вперед і скік назад

Крильця вниз всі опустили 

І на місці походили

 

Ми лісочком йшли,

(ходьба на місці)

Грибочок знайшли,

Нагнулись, підняли,

(нахиляння тулуба вперед)

У кошик поклали

І далі пішли  (ходьба на місці)

Ми лісочком йшли,

Малинку знайшли.

Трава - низенька-низенька, (присісти)

Дерева - високі-високі  (потягнутися)

Вітер дерева колише, гойдає, (нахили тулуба)

То вправо, то вліво хитає,

То вперед, то назад, то вниз пригинає.

Птахи летять, відлітають, (помахати руками, як крилами)

А учні тихенько за парти сідають

І (назва предмету) вивчають.

 

Хлопчики й дівчатка!

Колони підрівняйте.

Й розминку - веселинку

Зі мною починайте.

Раз — підняти руки вгору,

Два -  нагнутися додолу.

Три, чотири — прямо стати.

Будем знову починати.

Руки в боки, руки так,

Руки вгору, як вітряк.

Вище руки підніміть і голівки потрясіть.

Нахил вліво — раз, два. три

Нахил вправо — раз, два три.

Нахилились, розігнулись.

Навкруг себе повернулись.

Раз присядьте.

Два присядьте.

І за парти тихо сядьте.

 

 

 

 

 

 

 

Вхід на сайт
Пошук