Етнофестиваль „Вифлеємська зірка”
1 грудня 2015 року на базі Дубровицького центру позашкільної освіти відбувся районний етнофестиваль „Вифлеємська зірка”, у якому взяли участь 17 фольклорних колективів загальноосвітніх навчальних закладів району.
Фольклорний ансамбль «Веселка» Селецького НВК під керівництвом Петрушко Євгенії Вікторівни зайняв І місце. Вітаємо наших переможців .
Селецький НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. - ДНЗ»
Реалізація Програми національного виховання учнівської молоді Дубровиччини через учнівське самоврядування
І якщо хоч якесь зернятко моралі проросте в серцях наших учнів – то буде нашим внеском у загальнодержавну справу виховання нового покоління українського народу.
Сьогодення вимагає, щоб виховний вплив держави, усіх виховних інститутів, враховуючи інтереси особистості та суспільства, спрямовувалися на виховання високоморального, національно-свідомого підростаючого покоління, патріотів своєї Батьківщини, спадкоємців і продовжувачів прогресивних національних традицій. При цьому має забезпечуватися система заходів економічного, правового, психолого-педагогічного, соціально-методичного, інформаційно-освітнього характеру, спрямована на формування соціально активної, відповідальної, чесної, порядної особистості, здатної у шкільному житті, діловій, громадській та сімейно-родинній сферах уникати конфліктів, поступатися і знаходити шлях до компромісів.
Актуальність національного виховання особистості в сучасному українському суспільстві великою мірою зумовлюється потребою державотворчих процесів на засадах гуманізму, демократії, соціальної справедливості, що мають забезпечити усім громадянам рівні стартові можливості для розвитку та застосування їхніх потенційних здібностей, досягнення суб’єктивно привабливих і водночас соціально значущих цілей як умови реалізації найголовнішої соціально-психологічної потреби в самовизначенні та самоствердженні.
Національне виховання – важливий чинник економічного, соціального і культурного розвитку держави, збереження її національних, громадянських, духовно-моральних, сімейно-родинних цінностей.
Його сутність полягає у глибинному і всебічному пізнанні історії, культури, духовності українського народу, і на цій основі – пізнання і усвідомлення кожною дитиною себе як індивідуальності і як частки своєї нації, а через неї і всього людства.
Основною ланкою у становленні виховного колективу є учнівське самоврядування — самодіяльна організація дитячого життя в школі. Воно уособлює демократичну та самодіяльну атмосферу, захищає й забезпечує права всіх учасників колективу, сприяє формуванню у них громадянськості, організаторських якостей, допомагає педагогічному колективу в проведенні різноманітних заходів, виступає їх ініціатором. Загалом учнівське самоврядування є незамінним помічником педагогів.
Головне завдання шкільного самоврядування, на мою думку, полягає в тому, щоб через розвиток соціальної активності учнів виховати в них почуття власної гідності, надати їм можливість виявити себе на ділі.
Органом учнівського самоврядування в нашій школі є Шкільне товариство «КРОК» на чолі з президентом.
Самоврядування в школі має двоступеневу структуру – загальношкільну і класну.
Безперечно, що структура учнівського самоврядування не може бути стабільною, бо вона існує в колективі, який постійно розвивається, удосконалюється, формується. Нагромаджується позитивний досвід і традиції, підвищується рівень розвитку колективу, розширюються права органів самоврядування, удосконалюється статут товариства «КРОК»
Ефективною виявилася така форма допомоги учням як створення методичної ради учителів – консультантів на чолі з директором. Рада шкільного товариства, розподіливши обов’язки між своїми членами, визначає єдину принципову лінію взаємодії педагогічного колективу з учнями на гуманістичній основі. Педагоги – консультанти допомагають органам самоврядування підготувати обґрунтовану перспективу розвитку діяльності в позашкільний час, консультують членів комісій, секторів з окремих практичних питань життєдіяльності учнів. Важливо, щоб ініціаторами різноманітних справ у класі виступали самі учні і лише в разі необхідності радилися з педагогами. Класний керівник одночасно може бути консультантом з певного виду учнівської діяльності в межах школи.
Важливими умовами плідної діяльності учнівського самоврядування є: розуміння учнями й активом завдань, змісту і суті самоврядування; вміння самостійно планувати, організовувати роботу, координувати зусилля різних ланок самоврядування, постійно здійснювати самоконтроль; уміння враховувати, регулювати, аналізувати свою діяльність, об'єктивно її оцінювати; пошук ефективних форм і методів діяльності органів самоврядування, творче використання досвіду інших шкіл.
Гласність, відкритість роботи органів самоврядування сприяє поглибленню демократизму в шкільному житті. Розвиток учнівського самоврядування, участь в якому розвиває відповідальність за шкільні справи, допомагає набути організаторських навичок, сприяє духовному зростанню, розвитку організаторських здібностей дітей.
Демократизм в учнівському самоврядуванні залежить від позиції дорослих, зокрема керівництва школи. Розбіжності між адміністрацією та учнівським самоврядуванням виникають внаслідок неправильної організації педагогічного керівництва, коли немає взаємодії між педагогічним та учнівським колективами для досягнення мети.
Основними засобами вдосконалення педагогічної допомоги учнівському самоврядуванню є: забезпечення реальних прав та обов'язків органів самоврядування; підвищення довіри педагогів до рішень учнівського колективу, його органів самоврядування; кваліфікована, тактовна допомога; цілеспрямоване навчання учнів складній справі організації життя учнівського колективу, керівництва справами школи.
Хочу відмітити і те, що:
1)не слід командувати, а необхідно співпрацювати з дітьми, враховуючи їх природне прагнення до самостійності, незалежності, бажання проявити свою ініціативу і самодіяльність;
2) відповідно до рівня розвитку учнівського колективу поступово змінювати тактику, розвивати демократію, самоврядування, громадську думку і на вищих рівнях розвитку колективу вступати у стосунки співробітництва з вихованцями;
3) притримуватись контролю, самоконтролю, корекції;
вчити дітей терпеливо відноситись до недоліків інших, прощати нерозумні дії, нанесені образи;
4) постійно турбуватися про зміну характеру і видів колективної діяльності, що дозволяє ввести школярів у нові стосунки;
5) показником правильного керівництва учнівським самоврядуванням є наявність у колективі здорової громадської думки з найважливіших питань життя колективу.
Ракович Ірина Ігорівна
Президент шкільного товариства «КРОК»
Учениця 11 класу Селецького НВК «ЗОШ I-III ст.- ДНЗ»
Заступник президента
Костюкевич Оксана
Ціннісне ставлення особистості до суспільства та держави
Реалізація ціннісного ставлення до суспільства та держави в учнівській організації «КРОК» відбувається через роботу Центру захисту прав та Товариського суду.
Центр захисту прав:
- надає допомогу педагогічному колективу школи у вихованні свідомої дисципліни, дотриманні учнями Правил для учнів;
- виховує в учнях бережливе ставлення до збереження шкільного майна;
- створює бригади учнів для ремонту меблів та шкільного інвентарю;
- виходить з пропозиціями на батьківський комітет, правління школи з питань поведінки учнів;
- здійснює контроль за діяльністю старостату , за діяльністю шкільної їдальні;
- слідкує за дотриманням прав гідності учнів;
- бере участь у регулюванні конфліктів різної категорії (між учнем та учнем; класом та учнем; учителем - учнем і.т.д);
- допомогає у волонтерських проектах;
- проводить соціологічні опитування.
Центр захисту прав очолює учениця 11 класу Єрмійчук Катя.
Незамінним радником та помічником центру є учитель правознавства Рабешко Галина Олександрівна, яка є наставником при вирішенні проблемних питань.
Реалізація ціннісного ставлення до суспільства та держави відбувається через години спілкування з дітьми школи, бесіди, акції, конкурси газет та стіннівок на різну тематику, проведення свят, опитувань
Товариський суд
- стежить за дотриманням законів, обов’язків та правил поведінки членів Товариства;
- організовує та контролює щоденне чергування класів по школі під час перерв, проведення масових заходів, вечорів відпочинку;
- веде журнал контролю дітей, схильних до порушення поведінки;
- ухвалює судові рішення, відповідно до Правового кодексу, які є обов’язковими для виконання в межах Шкільного Товариства «КРОК»
ПРОКУРОР
- призначається на посаду президентом за згодою палати радників та звільняється з посади президентом школи;
- проводить рейди-перевірки дотримання учнями правил для учнів, Статуту Шкільного Товариства та Правового кодексу;
- здійснює рейди-контролю за відвідуванням учнями школи;
- підтримує товариське обвинувачення в суді;
- представляє інтереси членів Товариства у суді у випадках визначених законом.
Прокурор Шкільного товариства «КРОК»
Шиліпук Назар
АДВОКАТ
Адвокат Шкільного товариства «КРОК»
Лясковець Катруся
- призначається та звільняється президентом школи;
- захищає права, інтереси учнів, розглядає конфліктні ситуації;
- організовує правову освіту школярів (вивчення правил для учнів, Статуту школи та Шкільного Товариства, Правового кодексу та інших документів), організовує зустрічі з правоохоронними органами;
- консультує членів Товариства;
- співпрацює з центром захисту прав.
СУДДЯ
- призначається на посаду та звільняється президентом за згодою палати радників;
- здійснює правосуддя та ухвалює судові рішення, відповідно до законів та Правового кодексу Товариства;
- проводить індивідуальні бесіди з дітьми, схильними до правопорушень;
- проводить заходи, спрямовані на профілактику правопорушень;
- залучає правопорушників до виконання постійних і тимчасових доручень, участі у масових заходах, гуртках, спортивних секціях.
Суддя Шкільного товариства «КРОК»
Адамчук Юрій
Ціннісне ставлення особистості до історичних, культурних і духовних надбань населення рідного краю
Центр по роботі з молоддю
- піклується про молодших школярів;
- допомагає вчителям початкових класів у здійсненні різних заходів;
- організовує «веселі перерви» для дітей.
Крім цього робота Центру спрямована на реалізацію ціннісного ставлення до історичних , культурних та духовних надбань рідного краю. Плануючи свою роботу центр підбирає такі заходи та матеріали які знайомлять дітей з історією своєї держави та рідного краю., сприяє вихованню в учнів повагу до історичної спадщини народу. Свята та конкурси в школі проводяться відповідно до традицій та обрядів нашого народу. Допомагає в цьому Центр дозвілля та цікавих справ.
Реалізується ця робота через проведення екскурсій вулицями рідного села, конкурсів, турніру знавців колядок та щедрівок, годин спілкування, конкурсів малюнків.
Голова Центру по роботі з молоддю
Петрушко Анна
1. Дитячий центр «Веселка» створено на добровільних засадах самодіяльним об’єднанням дітей.
2. Найвищим органом центру є загальношкільне засідання виборчого комітету, яке проводиться раз на рік.
Діяльність врядування не переслідує комерційні цілі і не направлена на сприяння збільшення прибутків іншими організаціями.
Дитячий центр «Веселка» до складу якого входять учні початкової ланки свою діяльність спрямовує на реалізацію Програми національного виховання молоді Дубровиччини. Це відбувається через проведення різноманітних конкурсів, свят , екскурсій в яких діти охоче приймають участь. Сценарії свят та конкурсів розробляються таким чином ,щоб вже з малих років діти усвідомлювали себе громадянами держави Україна, знайомилися з народними та державними символами своєї Батьківщини. Знали б історію свого рідного краю та села.
Очолює дитячий центр «Веселка» учениця 4 класу
Єрмійчук Анна
Ціннісне ставлення особистості до людей
Реалізація ціннісного ставлення особистості до сім`ї , родини та людей відбувається через роботу волонтерського центру «Оберіг», Центру по роботі з молоддю та старостату.
Волонтерський центр «Оберіг»
Волонтерська діяльність – це добровільна неприбуткова діяльність фізичних осіб – волонтерів, яка спрямована на надання допомоги особами, що перебувають у складних життєвих обставинах та потребують життєвої допомоги.
Волонтерська діяльність ґрунтується на таких засадах:
добровільність та доброчинність;
гуманність та гідність;
спільність інтересів і рівність прав;
гласність;
законність;
відповідальність;
Робота відбувається через проведення в школі акцій милосердя, годин спілкування, виставок, змагань, виховних годин, відвідування людей похилого віку та надання їм допомоги.
Крім цього , ціннісне ставлення до сім’ї та людей реалізується через роботу центру по роботі з молоддю, центру «Веселка» , Прсс-центр, які свою діяльність спрямовують на формування в дітей любові до свого роду, сім’ї
Старостат школи
Старостат школи є керівним колегіальним органом, до складу якого входять всі старости класів, які обираються зборами класів терміном на один рік.
Засідання старостату школи проводиться в міру необхідності, але не менше одного разу в місяць.
Засідання старостату школи є правомочним, якщо на ньому присутня більшість членів старостату. Рішення приймаються простою більшістю голосів.
Старостат школи має такі повноваження:
- організація та реалізація питань щодо соціально – правового захисту неповнолітніх;
- забезпечує діяльність щодо навчання учнів, відвідування школи учнями, дотримання норм чинного законодавства України учнями у школі;
- координує співпрацю з означених питань з адміністрацією школи, батьківською громадськістю, з органами державної виконавчої влади, громадськими організаціями в межах своєї компетенції;
- обирає радників голови в кількості трьох членів старостату;
- здійснює виконання рішень ради Шкільного Товариства ;
- затверджує плани і звіти про роботу старостату школи;
- формує та затверджує проекти програм, акцій, заходів старостату, координує їх реалізацію;
- забезпечує і здійснює зв‘язок із засобами масової інформації, з юридичними особами будь-яких організаційно-правових форм і приватними особами, в межах своєї компетенції;
- звітує про пророблену роботу перед радою Товариства;
- здійснює іншу діяльність в межах своєї компетенції.
Голова Старостату школи:
- здійснює керівництво поточною діяльністю, скликає та веде роботу старостату школи;
- видає розпорядження, обов‘язкові до виконання всіма його членами;
- діє від імені старостату, представляє його у відносинах з прадою Товариства, юридичними та фізичними особами, в тому числі з органами державної влади та місцевого самоврядування в межах своєї компетенції;
- звітує про свою роботу перед старостатом та радою Товариства;
- виконує інші функції, покладені на нього цим Статутом, рішенням загальних зборів та внутрішніми документами Товариства і старостату;
- приймає рішення з усіх питань, які не віднесені до компетенції загальних зборів, ради Товариства та старостату;
- частину своїх повноважень може передавати одному з членів старостату за своїм розпорядженням;
- на час відсутності голови його обов‘язки виконує один з членів старостату за його розпорядженням.
- дострокове припинення повноважень старостату, голови старостату здійснюється рішенням загальних зборів.
Голова старостату Паламарчук Ольга
Ціннісне ставлення особистості до себе
Реалізація ціннісного ставлення особистості до себе спрямована на виховання фізично і морально здорової особистості , з добре розвиненим почуттям гідності, поваги до себе, відповідальності за свої вчинки. Особистості , яка веде здоровий спосіб життя , вміє контролювати свої емоції та почуття, має культуру поведінки і мови , поважає державні символи тта традиції свого народу. Саме такі завдання ставлять перед собою центри освіти, здоров’я та порядку.
Ці завдання реалізуються через проведення різного роду заходів та змагань.які спрямовані саме на виховання морально та фізично здорової особистості , яка вміє протистояти негативним впливам середовища та
нашого сьогодення.
Центр освіти очолює Сидоришина Лідія
Під час своєї роботи центр
- збирає інформацію і систематизує її про стан успішності кожного класу, звітуючи на лінійках;
- організовує взаємодопомогу в навчанні з предметів;
- координація відвідування консультацій учнями з низьким рівнем успішності;
- координація роботи класних центрів освіти;
- забезпечує простір для ініціативи, творчості, самодіяльності у навчально – пізнавальній діяльності .
Центр порядку
надає допомогу педагогічному колективу школи у вихованні свідомої дисципліни, дотриманні учнями Правил для учнів;
- організовує чергування класних колективів по школі, на вечорах, призначає та інструктує відповідальних чергових, оцінює якість виконання цієї роботи;
- призначає відповідальних за дотримання дисципліни та порядку, відвідування учнями школи;
- використовує заходи виховного впливу до порушників дисципліни;
- виходить з пропозиціями на батьківський комітет, правління школи з питань поведінки учнів;
- приймає рішення про покарання або заохочення класу;
проводить соціологічні опитування.
Голова центру порядку Дем`янець Анатолій
Центр здоров’я
- забезпечує повноцінний фізичний розвиток дітей, дбає про охорону та зміцнення їхнього здоров’я;
- формує спортивні команди з різних видів спорту та туризму;
- займається питанням організації і проведення спортивних змагань;
- веде боротьбу за здоровий спосіб життя;
- пропагує здоровий спосіб життя;
- проводить заходи направленні на формування здорового способу життя;
- домовляється з лікарями та соціальними службами для молоді про проведення лекцій, відеолекторів, круглих столів.
Голова Центру Здоров’я Велика Ірина
Ціннісне ставлення особистості до природи
Реалізація ціннісного ставлення особистості до природи відбувається через роботу дитячого молодіжного об’єднання «Екосвіт».
Сьогодні головне, щоб у вихованні домінував творчий характер. Саме він визначає основу духовності сучасної учнівської молоді і передбачає співтворчість учителів та вихованців. Педагогічний колектив усвідомлює, що гуманістичне виховання неможливе без формування екологічної культури учня, гармонії його з природою.
Це об’єднання дітей, для яких вирішення екологічних проблем є органічним проявом їхніх здібностей, у центрі інтересів якого лежить єдина, спільна для всіх потреба в реалізації свого потенціалу і прилучення до цінностей збереження навколишнього середовища, девізом якого є “Збережемо нашу землю блакитною і зеленою”.
Діяльність об’єднання підпорядковується головній меті – виховання екологічної свідомості особистості, формування екологічної культури дітей, батьків, виховання почуття обов’язку та відповідальності за майбутнє.
Членами об’єднання розроблений статут, який сповідує принцип: лише екологічно чисте являється економічно вигідним, впровадження якого має надати потужний імпульс соціальному розвитку села Селець. В статуті виділені основні розділи: людина і суспільство, екологія і соціально-культурний розвиток, основні екологічні об’єкти. Також виділені основні завдання:
- формування екологічної культури, оволодіння знаннями про навколишній світ, природу, довкілля, Всесвіт, основні закономірності розвитку людини і природи;
- розвиток екологічного мислення, залучення учнів до активної екологічної діяльності;
- виховання дбайливого ставлення до природи,вироблення інтелігентного та відповідального ставлення до свого здоров’я;
- розвиток потреби у здоровому способі життя, гармонійний розвиток духовного і психічного здоров’я;
- формування культури сімейних відносин;
- забезпечення усвідомлення впливу природного середовища на здоров’я людини;
- пропаганда нових форм екологічної освіти серед учнів та їхніх батьків;
- практичне застосування набутих знань.
Реалізація завдань здійснюється шляхом організації таких видів діяльності:
- проведення семінарів, інформаційних зборів, розвиваючих екологічних ігор, тренінгів, вікторин з екологічних проблем регіону;
- залучення батьків до роботи об’єднання, робота батьківського всеобучу;
- екоосвіта, озброєння учнів знаннями закономірностей розвитку природи і суспільства, народного розуміння і світосприйняття;природних багатств України.
Молодіжне об’єднання «Екосвіт» проводить ряд акцій , заходів . Зокрема в школі щороку проводиться традиційна акція «Школа – наш дім», метою якої є догляд за пришкільною територією та класними кімнатами , акція «Зроби годівничку», конкурси малюнків, акція « Посади дерево» та багато інших.
Робота цього об’єднання дає змогу зрозуміти учням , що гармонійне співіснування людини та природи просто необхідне для життя . Тому любов до природи, прагнення розбудити в дітей інтерес до пізнання навколишнього світу – це основне завдання цього об’єднання. Традиційним у школі стало проведення тижня ОБЖД, акцій „Я – за здорове майбуття”, Днів Здоров’я, Днів Землі, боротьби зі СНІДом, курінням, екологічних місячників. Популярними видами діяльності серед учнів є:
– розвідки справ, захист науково-дослідницьких проектів „Природа і ми”;
– діалоги „Я і довкілля”;
– анкета думок „Людина і світ природи”;
– екологічні ринги „Світ навколо тебе”;
– тренінги;
– екологічні акції „Зелена весна”, „Ялинка”, „Чисті джерела”, „Озеленення пришкільної території”;
– екологічна операція „Чистота”;
– екологічні конкурси, турнір художників „Я бачу світ”.
Голова дитячого молодіжного об’єднання « Екосвіт»
Калько Катерина
Ціннісне ставлення особистості до праці
Ціннісне ставлення особистості до праці реалізується через роботу Волонтерського центру « Оберіг» та Дитячого молодіжного об’єднання «Екосвіт»
Робота цих центрів спрямовується на формування трудової активності учнів, навичок і вмінь трудової діяльності , залучення учнів нашої школи до господарської діяльності, виховання бажання допомагати дорослим і один одному. Виконання цих завдань відбувається через проведення таких акцій : « Школа – наш дім», «Посади дерево», «Збережемо книгу» . Крім цього в школі проводяться свята та конкурси метою яких є виховання працелюбної та відповідальної особистості. Під час прибирання пришкільної території та класних кімнат учні не лише виховують в собі працелюбність, а й вчаться бережливо ставитись до шкільного майна. Також вже традиційною ланкою роботи в нашій школі є проведення рейд-перевірок збереження шкільного майна та створення бригади учнів , які самостійно працюють над усуненням незначних недоліків у класних кімнатах. Учні школи допомагають під час прибирання села, висаджують молоді дерева, прибирають біля обеліска та біля могили загиблого воїна. Тому можна з упевненістю сказати , що в нашій школі навчаються працелюбні, відповідальні учні, які завжди готові прийти на допомогу.
Ціннісне ставлення особистості до мистецтва
Формування ціннісного ставлення особистості до мистецтва є однією з невід’ємних ланок роботи органів учнівського самоврядування. Метою даного напрямку виховання є формування гармонійно розвиненої особистості з високим національним культурним потенціалом, розвинутим почуттям прекрасного та естетичним світосприйняттям.
Саме над реалізацією цієї мети в нашій школі працюють Центр дозвілля та цікавих справ, прес центр, Центр по роботі з молоддю, центр «Веселка».
Центр дозвілля і цікавих справ:
- керує проведенням культурно – масових справ, організацією шкільних і класних вечорів, свят народного та шкільного календаря, розподіляє між класами та учнями доручення по підготовці цих заходів;
- організовує оформлення школи та класних кімнат;
- несе відповідальність за утримання та підготовку програми художньої частини і програму дозвілля;
- організовує проведення конкурсів і оглядів художньої самодіяльності;
- організовує розважальні шоу – програми;
- організовує роботу по залученню учнів у гуртки художньої та технічної творчості;
- організовує та проводить дискотеки та вечори відпочинку;
- організовує та проводить літературні вечори, диспути та вікторини.
Очолює центр Рожко Люба
Прес-центр:
- відповідає за написання шкільної газети;
- забезпечує участь у конкурсах малюнків, плакатів, фотовиставок;
- співпрацює з пресою з питань висвітлення діяльності учнівського врядування;
- веде облік набраних класами балів;
- забезпечує проведення інформаційно – просвітницьких хвилинок;
- надає допомогу учням у висвітленні їх творів, наукових праць, ідей через друковане видання.
Голова Прес-центру
Черпак Юлія
|