ВСТУП
ДО ІСТОРІЇ СТАРОДАВНЬОГО СВІТУ
- Ми знову книгу відкриваєм,
- В світ дивовижний відбуваєм,
- Мандруєм в давньому житті
- У роки дивовижні ті.
Після цього уроку учні зможуть:
- називати хронологічні межі історії стародавнього світу та основні види історичних джерел;
- правильно застосовувати відлік часу до н.е. та н.е.;
- наводити приклади історичних джерел;
- пояснювати поняття “стародавній світ”, ”історичні джерела”, ”археологічні пам’ятки”, “цивілізація”.
Актуалізація опорних знань
- Що таке історія?
- Яку історію ви вивчали в 5 класі?
- Коли найдавніші люди з’явились в Україні?
- Чи були це перші люди на Землі?
Що вивчає історія
стародавнього світу
- Історія стародавнього світу – частина
- всесвітньої історії, яка вивчає найдавніший
- період в минулому людства.
- Хронологічні межі :
- від появи найдавніших людей (2,5 млн
- років тому)
- до падіння Римської імперії (476 рік)
Завдання
для роботи зі стрічкою часу
- Позначити хронологічні межі періоду історії стародавнього світу.
- Пригадати, як рахуються роки до н.е.
- В якому столітті занепала Римська імперія?
- Що можна сказати про тривалість цього періоду?
Історія первісного суспільства
Історія Стародавнього Сходу
Історія Стародавньої Греції
Хвилинка відпочинку
- «Австралійський дощ»
- Піднімається вітер (потираємо руки).
- Падають перші краплини дощу(клацаємо пальцями).
- Почалася справжня злива (плескаємо долонями по стегнах).
- Злива перетворюється на бурю(тупцюємо).
- Ось буря стихає (плескаємо долонями по грудях).
- Стихає злива(плескаємо долонями по стегнах).
- Закінчується дощ, падають останні краплі(клацаємо пальцями).
- Шумить тільки вітер(потираємо долонями).
- Австралійський дощ скінчився. Сонце!(усі разом піднімають руки вгору).
Історія Стародавнього Риму
Батько історії
Геродот (486-425 рр. до н.е.)
Як історики
дізнаються про минуле
Вправа
“ Визначення суттєвого “
Поняття цивілізації
- Це період розвитку суспільства, який
- наступив після періодів дикунства і
- варварства.
- Це рівень розвитку суспільства, певний рівень культури.
- Це група держав, поєднаних спільним рівнем розвитку, спільною культурою.
Підсумок уроку
- Що вивчає історія стародавнього світу?
- Які хронологічні межі має цей період?
- Які є види історичних джерел?
- Поясніть поняття “цивілізація”.
- Чи є різниця між висловами “подія сталась 200 років тому” і “подія сталась за 200 років до н.е.”?
- Що викликало найбільші труднощі на уроці?
- Бажаємо
- успіхів
- у вивченні
- історії!
Домашнє завдання
- Прочитати відповідний текст параграфа
- Вивчити поняття, записані в зошиті.
- Підготувати повідомлення про теорії походження людини.